Tudatos Jelenlét Vélemények

  A tudatos jelenlét
egy olyan gyakorlat, amely segít abban, hogy teljesen jelen legyünk a
pillanatban és tudatosan figyeljünk arra, ami éppen történik körülöttünk. Ez
az állapot segít csökkenteni a stresszt és növelni a boldogságot, mivel
lehetővé teszi számunkra, hogy megszabaduljunk a múltbéli aggódásoktól és a
jövőbeli félelmektől, és egyszerűen csak élvezzük az adott pillanatot. Az
első lépés a tudatos jelenlét eléréséhez az, hogy megfigyeljük saját gondolatainkat
és érzéseinket anélkül, hogy bírálnánk vagy megpróbálnánk megváltoztatni
azokat. Csak egyszerűen figyeljük meg, hogy mik történnek velünk belül. A
második lépés az, hogy figyelmünket irányítsuk a külső világra is. Figyeljünk
oda az érzékeinkre: mit látunk, hallunk, érzünk, szagolunk és ízlelünk éppen.
Engedjük át magunkat az élménynek anélkül, hogy hozzátennénk saját
értékeléseinket vagy reakcióinkat. A harmadik lépés az elfogadás és befogadás
gyakorlása. Fogadjuk el a jelen pillanatot olyannak, amilyen, és ne
próbáljunk ellenállni vagy megváltoztatni semmit. Csak egyszerűen létezzünk
ebben a pillanatban. A tudatos jelenlét gyakorlása időbe telhet és nem mindig
könnyű, de ha kitartóak vagyunk és rendszeresen gyakoroljuk, hamarosan
tapasztalni fogjuk annak pozitív hatásait az életünk minden területén. Kezdd
el ma a tudatos jelenlét gyakorlását és tapasztald meg, hogyan változik meg
az életed!