Espresso Koffein Tartalma

 Az espresso kávé egyik legfontosabb összetevője a
koffein, amely felelős az ital élénkítő hatásáért. Az espresso
koffeintartalma általában magasabb, mint más kávéfajtáké, mivel a rövidebb
főzési idő alatt töményebb ízű és erősebb kávét kapunk. Az espresso
koffeintartalmát számos tényező befolyásolja, például a kávéfajta, a
pörkölési szint, a őrlés finomsága és a főzési módszer. Általánosságban
elmondható, hogy egy átlagos csészényi espresso (kb. 30 ml) tartalmazhat
60-80 mg koffeint. A koffein élénkítő hatása az agyra és az idegrendszerre is
gyorsan érezhető. Segíti a koncentrálást, növeli az éberséget és javítja a
hangulatot is. Ugyanakkor túlzott fogyasztása esetén kellemetlen
mellékhatásokat is okozhat, mint például szorongás, remegés vagy alvászavar.
Fontos figyelembe venni az egyéni érzékenységet is, hiszen mindenki másképp
reagálhat a koffeinre. A napi ajánlott bevitel pedig átlagosan 400 mg körül
van – ez nagyjából 4-5 csésze espressot jelent. Összességében az espresso
koffein tartalma nagyban hozzájárul az ital népszerűségéhez és élénkítő
hatásához. Fontos azonban mértékletességben fogyasztani, hogy elkerüljük a
kellemetlen mellékhatásokat és élvezhessük az igazi olasz espressó ízét és
aromáját.